divendres, 18 de juliol del 2008

Adéu al "Bon dia, són les 7"


Avui em permetreu parlar d'una altra emissora i d'un altre programa. Parlarem dels "Matins de Catalunya Ràdio" que des de fa 14 anys presenta el periodista Antoni Bassas.

Aquest divendres serà l'última vegada que podrem escoltar "Bon dia, són les 7". Antoni Bassas deixa el programa perquè les negociacions amb la direcció de l'emissora (Oleguer Sarsanedes) no han arribat a bon port. L'equip directiu volia que comencés a les 6 del matí, que treiés la secció "Alguna pregunta més?" i que fos més plural. Més plural??? Jo crec que l'Antoni Bassas ha estat plural i ha estat sempre un defensor de la llibertat d'expressió i del periodisme ben exercit. Crec però, que "algú" o "alguns" preferien fer un canvi en la direcció del programa i així eliminar la "crosta nacionalista"... (quina llàstima!)

Em sap molt de greu que l'Antoni deixi de fer aquest programa. Un programa que ens ha acompanyat molts i molts matins esmorzant, dutxant-nos, anat a la feina... Hem pogut escoltar tertúlies amb els tertulians més bons del país (com la tertúlia dels dimarts amb Lluís Foix, Pere Portabella i Francesc Sanuy), col·laboradors d'alt nivell, entrevistes de màxima actualitat, els bons moments de l'APM, la contraportada, el ràdiobloc... i tants i tants moments!

Com publica avui el diari AVUI, aquest matí farem "l'últim cafè amb el Bassas".

No puc entendre-ho, perquè "El matí de Catalunya Ràdio" s’ha mantingut com a líder d’audiència i les darreres dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) li atribuïen un total de 412.000 oients.

Amb aquesta entrada al bloc de "EL MEU POBLE" vull agrair la feina realitzada d'Antoni Bassas i de tot l'equip del "Matí de Catalunya Ràdio". Moltes gràcies pels bons moments!

El mes de setembre arribarà la Neus Bonet per dirigir el programa... Jordi Basté a RAC1 potser serà el meu nou acompanyant dels cafès.

Avui serà el meu últim cafè amb el Bassas.

Carles Gala